Hlavní informace
policie-cr-callcentrem-megafirmy
Paul Klee, Die Zwitscher-Maschine. 1922. výřez. MoMA NY, wikiart.org

Policie ČR callcentrem megafirmy?

Před časem jsem natankovala u Shellu a zaplatila kartou. Kvůli špatně fungujícímu platebnímu terminálu ale platba neprošla. Shell v těchto případech podá trestní oznámení na Policii a hlásí ujetí od benzínové stanice, které prý má zaznamenané na kameře (což je de facto lež), aby se platby domohla. Předá číslo SPZ a Policie koná, přestože dobře ví, že je to celé habaďůra. Když si člověk vygoogluje články o „zlodějích benzínu“, tuší, že policejní statistiky jsou mocně zkreslené těmito ne zřídkavými případy a zděsí se, že některé benzínové stanice nechávají dokonce škodu uhradit své zaměstnance.

Zástupce Shellu nevyvrátil žádnou moji opatrnou domněnku, naopak je potvrdil v absurdním dopise; odpověď na stížnost, kde jsem svoji zkušenost popsala, mi přišla od Retail Territory Managera, což bude v překladu asi manažer oné pumpy. Ten patrně území benzínové stanice Shell považuje za svrchované – něco jako zahraniční ambasáda požívající zvláštní privilegia a ochranu. Jinak si totiž neumím vysvětlit, že shora popsaný postup považuje za naprosto normální, ba si dokonce chválí spolupráci s Policií ČR: „V takovýchto případech pokladní kontaktuje Policii, jako jediného možného prostředníka ke zkontaktování zákazníka (!), a ta v drtivé většině případů tuto skutečnost o nezaplacení sdělí zákazníkovi telefonicky (!) a požádá ho o vyrovnání částky na čerpací stanici. Díky těmto pozitivním zkušenostem s Policií (!) se pokladní rozhodl použít stejný postup i ve Vašem případě.“

Tak to se mi hned ulevilo, že se jedná o naprosto běžnou praxi. Myslí to pan Territory Manager vážně?

Tak zaprvé doslova říká: Na nezpracování platební transakce naší chybou jsme reagovali podáním trestního oznámení na Vás (jaképak „předání informace“). Za druhé, to je Policie ČR nějaké callcentrum Shellu? Policie navíc musí vynaložit poměrně velké čas a úsilí zjistit, kdo v autě vlastně jel, a potom dotyčného musí předvolat, a pak zastrašit, ale jenom trochu, aby byl ochoten v klidu vyrovnat na pokladně Shellu účty a byl rád, jak to vlastně všechno dobře dopadlo. Proč se k tomu Policie uvoluje?

V dopise Shellu jsem samozřejmě nedostala odpověď na nejdůležitější otázku - co budou se svými platebními terminály vlastně dělat: „Za celou nešťastnou situaci se Vám jménem naší společnosti omlouvám. Věc byla samozřejmě projednána s provozovatelem čerpací stanice, aby k podobným případům již nedocházelo, neboť vysoký standard služeb poskytovaných na čerpacích stanicích je naší prioritou.“ Podivný newspeak o službách, provozovatelích, klientech i zákaznících (v předchozím odstavci o sobě Shell dokonce mluví ve třetí osobě – že tedy projednal věc sám se sebou, což mě obzvlášť pobavilo), to vše má zakrýt podstatu věci - a tou je narušení principu práva a zneužití postavení silnější strany. Proč Shell neřeší problém s nefunkční technikou, a namísto toho dochází ke křivým obviněním, na kterých se naprosto nepochopitelně Policie ČR přímo podílí?

 

Podporují nás:

Nadace Karla Janečka

Partneři:

logo pozadi cervena Puvodni-staticke-logo-bile-pozadi casablanca logoudalostireflexespolecnost-j-chart-for-good-logo1Xantypacd12 8DeSYo4 HLIDACIPESlogoFINALv6 2016-10-02 Logo RR 2016 1

logo big

Inzerce

loading...